joi, 3 mai 2018

Sfantul Porfirie Kafsokalivitul: Puterea sfinţilor este foarte mare

Vorbind odată despre sfinţenie, mi-a spus:

– Există trei grade ale sfinţeniei. Pe treapta mai de jos se află sfântul care, după ce se roagă un sfert de oră, este vizitat de harul sfânt. La sfinţii mai avansaţi, harul vine imediat ce ridică mâinile spre rugăciune; şi mai există o categorie de sfinţi – cei deasupra cărora harul sălăşluieşte în permanenţă.
Vorbindu-mi altădată despre sfinţenie, mi-a spus că sfântul este acela care nu face păcate şi se roagă zi şi noapte cu mâinile ridicate spre Dumnezeu, putând să influenţeze anumite situaţii în mod radical. 

Ca să înţeleg mai bine, mi-a dat următorul exemplu:

– Imaginează-ţi un oraş cu cinci sute de mii de locuitori care păcătuiesc. Într-o mănăstire de acolo trăieşte un călugăr nevoitor, care-şi ridică mâinile curate către Dumnezeu şi-L roagă să nu pedepsească mulţimea aceea de oameni care au păcătuit. Te pot asigura că, de dragul acestui pustnic, Dumnezeu nu pedepseşte cinci sute de mii de oameni.

K.I.: Ceea ce ne povestiţi este uimitor.

H.M.P.: Mi-a mai spus: „Să ştii că nimic nu le este cu neputinţă sfinţilor lui Dumnezeu. Ei pot cere ceva de la Creator şi să primească întocmai ce au cerut. Puterea sfinţilor este foarte mare“.

Extas din articolul Convorbire cu H.M.P., fiu duhovnicesc al părintelui Porfirie timp de cincisprezece ani aparut pe marturieathonita.ro

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu